Удружење „Живот у радости“ спроводи пројекат „Ко чита лектиру?“ који је финансиран од стране Министарства омладине и спорта Републике Србије. Циљ овог пројекта је да се младима презентују лектире на иновативан начин кроз предавања и едукативне радионице на којима ће усвојити нова знања и вештине.
Склони смо да паушално закључимо да млади књиге не читају и да су књиге за њих превазиђене. Релевантног истраживања које би овакву тезу потврдило или оповргло готово и да нема. Једноставно, свеприсутност друштвених мрежа, Инстаграма и ТикТока, као и сати које млади, па и деца, проводе „буљећи“ у мобилне телефоне, нужно је наметнуло овакав закључак. С друге стране, тек понеко истраживање у којем се барем помиње читање међу младима зове се Млади у Србији, а које је пре три године спровела немачка фондација Фридрих Еберт показује да је једна четвртина младих одрастала окружена великим бројем књига, односно да је 29 одсто њих изјавило да често чита књиге, 57 одсто да то ради понекада, док 14 процената младих никада не чита.
Циљ нам је да овим пројектом повећамо заинтересованост средњошколаца за лектиру и мотивишемо их за учешће у креативним стилским вежбама које имају за циљ повећање мотивације ка културним садржајима и образовању. Тако обезбеђујемо подршку програмима које укључују младе у процес развоја и прилагођавања културних садржаја младима.
Пројекат „Ко чита лектиру?“ намењен је средњошколцима који имају потешкоће приликом савладавања школске лектире, а неопходно их је сензибилисати за културу, читање и стварање читалачких навика.
Мотивишемо младе за учествовање у пројекту кроз едукативне технике које имају за циљ афирмацију школског штива. Организујемо интердисциплинарни рад са младима кроз иновативне презентације на тему следећих лектира: „Еп о Гилгамешу“ (сумеро-вавилонски еп написан на глиненим плочама), „Евгеније Оњегин“ – Александар Сергејевич Пушкин, „Сеобе“ – Милош Црњански, „Злочин и казна“ – Фјодор Михајлович Достојевски. Путем едукативних радионица млади ће се упознати са цртањем илустрација, стрипа, анимирањем и стварањем дијалошких форми између карактерних ликова из драмских дела поменутих средњошколских лектира.